Az alábbiakban
részletezett Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák az
Érték-Rendszerház Kft., mint Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások
igénybevételére vonatkozó általános szerződési feltételeket (a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény - a továbbiakban: Ptk -
6:77.§ - 6:81.§ rendelkezései alapján).
A
Szolgáltató adatai:
Érték-Rendszerház
Kft.
székhely: 1115 Budapest, Ballagi Mór u 4.
Cg. 01-09-710340
Adószám: 12926420-2-43
Telefonszám:
1/365-58-00
e-mail: info@ertek.hu
Az adatkezeléssel kapcsolatos szabályzat az alábbi
elérhetőségről tölthető le: http://www.ertek.hu/Tarsashaz5/adatkezeles.pdf
A tárhelyet a Szolgáltató biztosítja.
ÁSZF
elfogadása
Tájékoztatás elektronikus úton történő
szerződéskötés esetén
A Ptk. 6:82.§ - 6:85.§
rendelkezései alapján tájékoztatjuk, hogy jelen ÁSZF nem kerül rögzítésre,
kizárólag elektronikus formában, magyar nyelven kerül megkötésre (azaz nem
minősül írásba foglalt szerződésnek). Az ÁSZF nem utal magatartási kódexre. Az
ÁSZ és melléklete az alábbi elérhetőségről tölthető le: http://www.ertek.hu/Tarsashaz5/aszf.pdf
Az ÁSZF elfogadása előtt, az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítását és
kijavítását úgy teheti meg, hogy a hibát e-mailben jelzi a Szolgáltató részére.
Amennyiben a Szolgáltató fenti (hiba azonosítás, kijavítás) kötelezettségének
nem tesz eleget, Megrendelő a szerződési jognyilatkozatát megtámadhatja.
ÁSZF elfogadásának hatálybalépése és annak
visszaigazolása
Jelen ÁSZF akkor válik hatályossá, amikor a Megrendelő
számára hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató köteles a Megrendelő által teljes
bizonyító erejű magánokiratként aláírt és ÁSZF rendelkezései szerint
visszaküldött „Regisztrációs lap” megérkezését elektronikus úton, a Megrendelő
által értesítési címként a Regisztrációs lapon megadott e-mail címre, késedelem
nélkül visszaigazolni. A Megrendelő a szerződés teljesítésére nem kötelezhető,
ha a visszaigazolás nem érkezik meg részére késedelem nélkül.
Szolgáltató köteles a visszaigazolásban a Szolgáltatásnyújtás
megkezdésének időpontját is megadni, ami nem lehet később, mint a
visszaigazolástól számított harminc nap. Az ÁSZF elfogadásának
visszaigazolásával a Felek között határozatlan időtartamú szerződés jön létre.
ÁSZF módosítása
Az ÁSZF módosítása esetén a Szolgáltató a honlapján, külön
felhívás mellett elérhetővé teszi a módosított dokumentumot, amely a
közzétételtől számított hatvanadik napon lép hatályba. Amennyiben a Megrendelő
a módosítást nem fogadja el, jogosult a Szerződést rendes felmondással
megszüntetni. Amennyiben a Megrendelő nem mondja fel a Szerződést rendes
felmondással legkésőbb addig az időpontig, míg a módosítás esedékessé válik,
akkor rá a módosítás esedékessé válásától a módosított ÁSZF rendelkezései
vonatkoznak.
Szolgáltatás
A Szolgáltató
által kifejlesztett, kizárólagos tulajdonát képező, "Társasház-Érték
5" felhő alapú
társasház kezelő rendszer használatának biztosítása a Megrendelő (felhasználó)
részére. A Szolgáltatás kizárólag on-line vásárolható meg.
A szolgáltatás alapján
- az
albetétek adatainak teljes körű nyilvántartása válik lehetővé, a
különböző adatváltozások, tulajdonváltások figyelemmel kísérhetők. Társasházon
belül a külön tulajdonok típusonként történő (lakás, garázs, üzlet, stb.)
lekérdezésére is van lehetőség. Egy tulajdonoshoz több albetét hozzárendelhető
(folyószámla), ennek lekérdezése megvalósítható.
- a
rendszerben korlátlan mennyiségű vetítési alap alkalmazható, így a
kötelezettségek megállapítása több szempont alapján, mégis egy lépésben
elvégezhető a teljes társasházra vonatkozóan. Az egyedi előírások mellett a
rendszeres előírások automatikusan egy gombnyomásra felvezethetők a
tulajdonosi, bérlői folyószámlára. Téves előírás esetén stornózásra van
lehetőség.
- a
Társasház részére érkező bejövő (szállító) számlák rögzíthetők a
rendszerben. A beiktatott számlák a banki rendszerbe automatikusan
exportálhatók. A bankszámla terhelésekor (kiadás) a számla behívható, így
folyamatosan figyelemmel kísérhető a szállító számlák kiegyenlítése.
- a
rendszer számlázó moduljával a társasházban bérlőként szereplők részére
számla állítható ki. A bankszámlán történő jóváírás (bevétel) a számla
behívható, így folyamatosan követhetők a vevői kintlévőségek. Korábban
elkészített számláról utólag másolat készíthető. A számlakészítésnél a törvényi
előírásoknak megfelelően biztosított a folyamatos sorszámozás, illetve a számla
tartalmi elemei is megfelelnek a jogszabályban előírtaknak.
- a
terhelések, jóváírások (bevételek, kiadások) folyamatos könyvelése elvégezhető
úgy a rendszerben, hogy az aktuális pénzforgalmi számla egyenlege figyelemmel
kísérhető. A rendszerben lehetőség van a könyvelt tételt egyes adatainak
módosítására, illetve a rontott tételek sztornózására úgy, hogy a sztornó
tétel, mint könyvelési tétel automatikusan létrejön.
- a mérőórák
számának, záró állásának a következő időszakra történő átvitelével (kezdő
adatként) a fogyasztás megállapítható. A rendszerből automatikusan leolvasó lap
készíthető. A mért fogyasztás automatikusan előírható a tulajdonos, bérlő
folyószámlájára.
- a
tulajdonosoknak, bérlőknek kötelező jelleggel, illetve alkalomszerűen
különböző leveleket, értesítőket kell küldeni a kötelezettségekről,
egyenlegekről, stb. Ilyen levél pl., amelyet a rendszerben lehet elkészíteni, a
fizetési értesítő, a meghívó, az egyenleg közlő levél. A rendszerből jelenléti
ív nyomtatására is lehetőség van.
A Társasház-Érték rendszer további
jellemzői:
- paraméterezhetőség
- felhasználók jogosultságainak
beállítása
- jelszó használata
- adatbázis mentése külső
fájlkezelő használata nélkül.
A Szolgáltatás igénybevétele
A Szolgáltató a Szolgáltatás (rendszer) használatára jogosult
Megrendelő részére "Kliens oldali tanúsítvány"-t biztosít, amely
alapján a szolgáltatások (rendszer) kizárólag a "Kliens oldali
tanúsítvány" -nyal rendelkező Megrendelők részére érhetők el. A rendszerbe
történő belépés "Kliens oldali tanúsítvány" nélkül nem lehetséges.
Amennyiben a Megrendelő a "Kliens oldali tanúsítvány"-t elveszti,
vagy harmadik, jogosulatlan személyre részére átadja, vagy az megsérül, köteles
erről haladéktalanul írásban, igazolható
módon tájékoztatni a Szolgáltatót, amely esetekben Megrendelő tudomásul veszi,
hogy a fentiek szerint, az értesítés elmaradásából vagy késedelméből bekövetkezett
kárért, továbbá amennyiben neki felróható, hogy jogosulatlan személy a
rendszerbe jogellenesen belépett, akkor az ebből eredő kárért teljes és
korlátlan kártérítési felelősséggel tartozik.
A Megrendelő köteles a rendszerben kezelt, számára
kiemelten fontos adatokat saját rendszerében is elmenteni, azért, hogy ezek egy
esetleges adatvesztés vagy a Szolgáltató által vállalt mentések tárolási
határidejét követően is pótolhatóvá váljanak.
A Szolgáltatás ingyenes verziójának
használata
Annak érdekében, hogy a kevesebb albetéttel (és anyagi forrással)
rendelkező társasházak jogszerű működését Szolgáltató elősegítse, Szolgáltató
az Árjegyzékben
részletezett feltételek esetén a Szolgáltatás ingyenes verziójának
használatát biztosítja, a Szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételek
mellett (Regisztrációs lap, "Kliens
oldali tanúsítvány", adatmentés stb.) melyre tekintettel ezen
verzió használója tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja, hogy amennyiben
három hónapot meghaladóan nem használja a programot, akkor a Szolgáltató
automatikusan – a megszüntetés előtt egy héttel e-mailben történő előzetes
értesítést követően - megszünteti a Szolgáltatást, azzal, hogy Szolgáltató a mentést 1 hétig tárolja,
amely idő alatt az ingyenes verzió használója köteles a saját adatinak a saját
rendszerében történő mentéséről gondoskodni. Az ingyenes verzió használója a
Szolgáltatás fentiek szerinti megszüntetése esetén legkorábban a Szolgáltatás
megszüntetésétől számított kilencven nap elteltével jogosult az ingyenes verzió
használatát – új regisztrációt követőn - igénybe venni.
A Szolgáltatás fejlesztése és készenlét biztosítása
Szolgáltató vállalja, hogy a
jogszabályi változásokat adaptáló programfejlesztéseket ellenszolgáltatás
nélkül végrehajtja és a programot folyamatosan továbbfejleszti. A Szolgáltató az
egyedi igényének megfelelő programfejlesztést külön írásbeli megállapodás
alapján végzi el. A külön igény szerinti programfejlesztés díját külön
megállapodás tartalmazza.
A folyamatos alkalmazhatóság
érdekében a Szolgáltató a használati díjat fizető Megrendelők részére készenléti
szolgálatot vállal. A rendelkezésre állás kötelezettsége a havi használati
díjban benne foglaltatik.
A Szolgáltató a Szolgáltatás
folyamatos alkalmazhatósága, működtethetősége érdekében, munkanapokon 09 órától
16 óráig ügyeleti szolgálatot biztosít a használati díjat fizető Megrendelők
részére. Az ügyeleti szolgálat időtartama alatt a Megrendelő telefonon vagy
e-mailen keresztül jelezheti a Szolgáltató részére, hogy a program
alkalmazhatóságával, működésével kapcsolatban tájékoztatásra, tanácsadásra,
illetve hibaelhárításra tart igényt. A telefonügyeletet a jelen ÁSZF szerződés
alapján a Vállalkozó a szerződés hatálya alatt köteles biztosítani.
A Szolgáltatás hibájának elhárítása
A Megrendelő Szolgáltatás
működésének hibáit, működési zavarait a Szolgáltató adatainál megadott
telefonszámon, továbbá e-mailben jogosult, illetve köteles a Szoláltató részére
bejelenteni. A Szolgáltató kötelezi magát arra, hogy a bejelentést követő 48
órán belül a hibaelhárítást megkezdi, és azt a szakmai szokványoknak
megfelelően, a lehető legrövidebb időn belül elhárítja. A hibaelhárítást a Szolgáltató
mindaddig köteles folytatni, amíg a program megfelelő alkalmazhatósága nem
biztosítható, illetve amíg a hiba meg nem szűnik. A hiba eredményes elhárítása,
a hiba jellegétől függően, a szakmai elvárások szerinti legrövidebb időn belül
kell, hogy megtörténjen.
A program hibájából származó
karbantartási, stb. igazolt költségek a Szolgáltatót terhelik.
A Megrendelő munkatársa hibájából
származó karbantartási munkák költségei a havi használati díjon túlmenően a
Megrendelőt terhelik.
A Szolgáltatás díja
Szolgáltató Árjegyzékét a Megrendelő a http://ertek.hu/tarsashazar.html
címen érheti el. Az Árjegyzék a nettó árakat tartalmazza. Az Árjegyzék
módosulása esetén, legalább 30 nappal, a Szolgáltató előzetesen írásban (a
Megrendelő regisztrált e-mail címére) elküldi a módosított Árjegyzéket.
Amennyiben a módosított Árjegyzéket a Megrendelő nem fogadja el, akkor ezt
írásban haladéktalanul jelzi a Szolgáltató e-mail címére küldött levélben,
amely alapján a Szolgáltatás a levél Szolgáltató részére küldött értesítéstől
számított harmincadik napon automatikusan megszűnik. A Szerződés megszűnésétől
számított nyolc napon belül Felek kötelesek egymással elszámolni.
Fizetési
módja, határideje
A Szolgáltató árjegyzéke vagy a
Felek egyedi megállapodása alapján a Szolgáltató számlát állít ki, amelyet a
jogviszony keletkezését követő hónap, majd ezt követően minden megkezdett hónap
5. napjáig jogosult a Megrendelőnek a Regisztrációs lapon megadott címére
elküldeni, aki azt 10 napon belül átutalással a számlán rögzített folyószámlára
köteles átutalni. Amennyiben Megrendelő a számla kiállításának határidejét
követő tíz napon belül írásban (e-mail) nem jelzi a Szolgáltató részére, hogy a
számlát nem kapta kézhez, akkor Felek a számlát kézbesítettnek tekintik. A díj
késedelmes teljesítése után a Vállalkozót a megfizetésig, a tőketartozáson
túlmenően a jegybanki alapkamat kétszeresét kitevő késedelmi kamat illeti. A
jelen Szerződésben nem rögzített feladatok mellett, külön megállapodás alapján
fizetendő díjak azon szerződésekben rögzítettek alapján teljesítendők.
Megrendelő tudomásul veszi és
kifejezetten elfogadja, hogy a szerződési kötelezettség ellenszolgáltatásaként
fizetendő az Árjegyzékben rögzített használati díj minden év január 01.
napjától kezdődően a KSH inflációs rátájának megfelelő összeggel automatikusan,
a felek külön megállapodása, azaz a Megrendelő előzetes jóváhagyása nélkül is
megemelésre kerül.
Megrendelő tudomásul veszi, és kifejezetten elfogadja, hogy a
késedelembe esés időpontjától kezdődően a késedelemmel érintett naptári félév
első napján érvényes jegybanki alapkamattal megegyező mértékű késedelmi kamatot
köteles fizetni. A kamat számításakor a késedelemmel
érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat irányadó az
adott naptári félév teljes idejére. A kamatfizetési kötelezettség akkor is
beáll, ha a kötelezett késedelmét kimenti.
Megrendelő tudomásul veszi, és kifejezetten elfogadja, hogy 15 napot
meghaladó fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult a szolgáltatást
egyoldalúan korlátozni vagy megtagadni, amíg Megrendelő a tartozását nem fizeti
ki a Szolgáltató részére.
Felmondás
Felek a szerződést 60 napos
határidővel mondhatják fel, úgy, hogy a felmondás csak a hónap utolsó napjára
szólhat (rendes felmondás).
A szerződést a Megrendelő a Szolgáltató
hibás teljesítése esetén, amennyiben a Szolgáltató a hibás teljesítés megszüntetésére,
kijavítására vonatkozó írásbeli Megrendelői felszólításnak a felszólítás
kézhezvételétől számított tíz napon belül nem tesz eleget, Szolgáltató pedig a
Megrendelő harminc napot meghaladó fizetési késedelme esetén azonnali
hatállyal, egyoldalú írásbeli nyilatkozattal mondhatja fel (azonnali hatályú
felmondás).
Felmondás esetén Felek köteles
egymással a szerződés megszűnésétől számított 8 napon belül elszámolni.
A Szerződés bármilyen okból történő megszűnésével véget ér
a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége, ideértve a készenléti és ügyeleti
szolgálatot is.
Panaszügyintézés
A Szolgáltató
a tevékenységével kapcsolatos kifogás a Szolgáltató adatai szerinti
elérhetőségeken történt bejelentését követő 1 héten belül érdemben válaszol Megrendelő
kifogására, és egyúttal tájékoztatja a jogérvényesítés módjáról, valamint az
arra nyitva álló határidőkről.
A Szolgáltató felelőssége
A Szolgáltató ingyenes Szolgáltatás esetén a hibás
teljesítésből a Megrendelő vagyonában bekövetkezett kárért, az igazolt
kárösszegig, kizárólag szándékos károkozó magatartás esetén felel.
A Szolgáltató ellenérték fejében történő Szolgáltatás
esetén a hibás teljesítésből adódó Megrendelői károkért az igazolt kárösszegig
- amely nem haladhatja meg a Megrendelő által igénybevett szolgáltatások
ellenértékeként kifizetett összeget – felelősséggel tartozik.
Titoktartási kötelezettség
A program kapcsán és a védett
ismeret tekintetében a Megrendelőt titoktartási kötelezettség terheli.
A Szolgáltatót pedig titoktartási kötelezettség terheli a
Megrendelőről birtokába jutott információk tekintetében, annak továbbadására –
a törvény által előírt eseteket kivéve -
nem jogosult.
Ezen pontban írt kötelezettségek
megszegéséért mind a Megrendelő, mind a Szolgáltató teljes kártérítési
felelősséggel tartozik.
Szerzői jog
A Megrendelő rendelkezésére
bocsátott "Társasház-Érték 5" felhő alapú társasház kezelő rendszer
a Szolgáltató tulajdonát képezi, annak rendeltetésszerű használatán túl ezen
szellemi alkotás a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen
egyéb formában nem használható fel vagy hasznosítható. A rendszer bármilyen
módon történő továbbadására, továbbhasznosítására ellenszolgáltatásért, vagy
ellenszolgáltatás nélkül a Megrendelő nem jogosult. A Megrendelő kötelezi magát
arra, hogy kizárja annak lehetőségét, hogy az általános, vagy az egyedi
megrendelés alapján elkészített programokat illetéktelen személy jogellenes
birtokába vehesse, használhassa. Sem az általános program, sem az egyedi
megrendelés alapján elkészített program a Megrendelő által, semmilyen
jogviszonyban nem adható tovább.
Egyéb kikötések
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott
kérdésekre, valamint jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó, különös
tekintettel a Ptk. vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező
rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.